سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ترس با نومیدى همراه است ، و آزرم با بى بهرگى همعنان ، و فرصت چون ابر گذران . پس فرصتهاى نیک را غنیمت بشمارید . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

 بسم الله الّحمن الرّحیم

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد

هر کسی دوست دارد برنده باشد، اما برخی از افراد هستند که "وسواس رقابت" آنها را در بر می گیرد. این افراد تمایل دارند که همیشه نفر اول باشند، بهترین بوده، و دلشان می خواهد که در هر کاری که وارد می شوند، برنده خارج شوند. این حس رقابت طلبی سبب ایجاد تنش در روابط فردی و اجتماعی آنها می شود. من به آنها هشدار میدهم که: "عشق و رقابت مانند روغن و آب هستند، و هیچ گاه با هم مخلوط نمی شوند." و پیشنهادات زیر را برای افراد رقابت جو مطرح میکنم و به آنها توصیه می کنم که یاد بگیرند آرام باشند و از همان چیزهایی که دارند نهایت لذت و استفاده را ببرند.

به جای رقابت با برادر و خواهر، سعی کنید از موفقیت هایشان لذت ببرید.

گاهی اوقات برخی از افراد هستند که حتی در مورد خواهر و برادرهای خودشان هم احساس بدی پیدا می کنند. این قبیل افراد به ظاهر و چگونگی برادر و یا خواهر خود حسادت می ورزند. اگر شما جزء این گروه هستید، به هیچ وجه نباید به خودتان اجازه بدهید که در کارهای آنها دخالت کرده و خرابشان کنید. اصیل ترین و خالص ترین عشق در این دنیا عشقی است که ما نسبت به خانواده ی خود داریم، چرا که احساس رقابت نسبت به اعضای خانواده ی خود نداریم. و به این واسطه میتوانیم تسلی بخش خاطر خود و آنها باشیم."

خود حقیقیتان را کشف کنید.

ببینید که واقعاً چه کسی هستید و خود حقیقی تان را بپذیرید. شما نیازی ندارید که خودتان را با دیگران مقایسه کنید تا بتوانید زمانی که در آینه نگاه می کنید به خود ببالید." همیشه به خاطر داشته باشید که شما شخصیت منحصر بفرد خودتان را دارید و دیدگاه دیگران در مورد شما تنها بر اساس کارهایی که انجام می دهید شکل می گیرد، نه از طریق مقایسه ی شما با دیگران.

تصمیم بگیرید که اینقدر حس رقابت جویی نداشته باشید.

تو یک فرد بالغ هستی، برای خود تصمیم گیری می کنی و می توانی در زندگی نقشه های ذهنی ات را متجلی سازی." همه چیز به خودتان بستگی دارد. اگر تصمیم بگیرید که با هر کس در هر شرایطی رقابت نکنید، مطمئن باشید که می توانید از پس آن بر بیایید. مسئولیت تمام کارهایی را که انجام می دهید به عهده بگیرید و تصمیم بگیرید که تغییر کنید. رقابت حقیقی این است که بهترین انسانی باشید که می توانید.

متوجه باشید که نیاز شما به بردن جستجویی برای یافتن اعتبار و تایید از خارج است.

ارزش فردی شما نباید وابسته به تایید و تصدیق دیگران باشد. اگر همان کسی که هستید را نشان بدهید، شاید دیگر لازم نبینید که در هر موقعیتی رقابت کنید تا رتبه اول نصیبتان گردد.

شما گفتید که میخواهید بهترین باشید، بنابراین چرا سعی نمی کنید بهترین کسی باشید که می تواند تعادل را در زندگی فردی خود ایجاد نماید؟اگر دائماً استرس بهتر بودن را به خود تحمیل نمایید، نه تنها از نظر روانی، بلکه از نظر فیزیکی نیز به مشکل برخورد خواهید کرد. تنها چیزی که من از شما می خواهم این است که آنقدر به خودتان اعتماد داشته باشید و برای خودتان ارزش و احترام قائل باشید که برای جلب توجه و محبت دیگران نیاز به برد در شرایط مختلف را احساس نکنید. در نهایت باید بگویم که لازم نیست حتماً شما خودتان به دنبال پذیرش بروید، گاهی اوقات بد نیست اجازه دهید که آنها به سوی شما بیایند.

پایان

 


 نوشته شده توسط هانیبال در جمعه 87/2/27 و ساعت 9:37 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 3
مجموع بازدیدها: 88964
فهرست موضوعی یادداشت ها
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
موسیقی وبلاگ من